måndag 15 februari 2010

Puh....

Well, depressionen är fortfarande pågående. Just nu har jag semester. Kanske släpper den efteråt. Detta är min "att-göra-lista över ledigheten":
  • Köpa ett nytt onödigt dyrt rouge, gärna i samma brunguldiga ton som mitt första tådipp i lyxsminkvärlden, en sån där svart Chanelask som kom i ett sammetsfodral och luktade underbart vuxet och elegant.
  • Gå på massage (sker redan imorgon förmiddag)
  • Hälsa på ett set släktingar per dag. Det innebär att äta för mycket mat och förlora pengar i Mahjong för att jag klarar inte av att både lyssna på skvaller och spela samtidigt. Det är dessutom ett dyrt jobb då man måste ge gåvor eller röda kuvert varje gång.
  • Dricka vin varje kväll, medan man tittar på vinter-os.
  • Kolla på alla avsnitt av QI.
  • Ta långa promenader med min fina kamera - så fort det snöblandade regnet slutar.
  • Läsa ut "How to loose friends and alienate people" av Toby Young. Jag har kommit halvvägs och bokens klart lysande stjärna är inte Toby Young (kanske inte heller meningen) utan den enda chefredaktör på Condé Nast värt att nämna med bara ett förnamn - Graydon.
  • Avsluta Anna Politovskayas skrämmande råa skildring av Ryssland. Det värsta är att det inte känns som situationen är mycket bättre idag. Klart rekommenderad bok, även om man stundtals känner att landet är bortom hjälp - för alltid.

Så updatering kommer inom kort med bilder från den nya kameran, så fort min internetkoppling och kamerasladd konvergerar.

Inga kommentarer: