lördag 12 mars 2011

Domestic Engineer

När Calle gjorde sitt inträdesprov på EF så skulle man bland annat para ihop politiskt korrekta omskrivningar och ett av paren var house wife = domestic engineer.

Det är verkligen inget fel på det ordet. Titta bara på vad min hushållsingengör fixade till innan han sade upp sig:

Han satte upp en klocka mitt framför sängen så att bland de första tankarna jag har när jag vaknar är insikten att jag har fan försovit mig igen...

Han har även fixat en väldans fin persienn som numera huserar alla mina örnhängen, så att både han och Ayo vet vart alla kringliggande örnhöngen i lägenheten ska returneras. Det fungerar även som den enda konstnärliga dekoration som vi har i hushållet för tillfället.

Han har organiserat hela kontoret i Preussiskt ordning och reda. Sladdar och laddare till elgrejer i ett bokfack, kurslitteratur i ett annat, DVD-boxar i ett tredje (det finns även 2 fulla lådor med DVD:er som inte är i box), kvitton in olika Sherpas matlådor, ordnade efter belopp och datum.
Det finns till och med en låda med insexsnycklar från Ikea.

För att göra tråkiga kvitton och kontorsmaterial lite roligare har han satt upp lite bilder på de som jag gillar bäst här i världen: Elin, Mirre, sig själv och semester.


Så, nu får ni allt kommentera lite här på bloggy. Vad ska jag berätta härnäst? Jag vet inte ens om ni läser fortfarande eller sitter jag och skriver dumheter till ingen ?