måndag 22 september 2008

Första helgen i Wuxi


Helgen i Wuxi började varmt och kvavt och regnmörkret svepte över staden. Vad passar då inte bättre än att sätta på sig hotellets morgonrock och slippers och bädda ned sig i rummet med massor av DVD, frukt och Pockey!


Förutom turen ut på stan för att faktiskt köpa DVD:erna så rörde jag mig inte ur fläcken från min sköna säng. Jag kan rekommendera Forgetting Sarah Marshall, perfa för en eftermiddag då man inte vill slösa energi på sina grå celler. Förutom Pockeys (som är små kexpinnar doppade i choklad, en enkel men brilliant uppfining, som är fan det enda bra som har kommit från Japan) var det bara nyttiga saker som konsumerades. Vad sägs om torkad fiskfilé, kinesiska päron och Wuxi-persikor?


På söndagen kom en glad överraskning. Mette smet ifrån sina konsulter för att tillbringa en eftermiddag med mig i Wuxi. Hon fick bland annat följa med på lägenhetsvisningar. Vad sägs om bland annat den här "pärlan"?


Och om du mot förmodan inte bara är en Budweiser-älskande engelsman, så visar inredningen i lägenheten även din artistiska ådra. Vad sägs om random västerländska ansikten som fondvägg mot den underbara mörkblå väggen? I övrig bör det nämnas att köket är mintgrönt med ett aluminiumgolv och att sovrummen har knallrosa väggar med grön-bruna gardiner i ordet LOVE skrivet som ett mönster.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mintgrönt med aluminiumgolv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elina Jonsson sa...

okej haha sista kommentaren för idag (men du inbjuder verkligen till comments) varför denna japandiss..? något jag missat..? eller ingår det i begreppet kines..?