måndag 22 september 2008

Hong Kong?


Idag fick jag en väldigt trevlig och en lite mindre trevlig nyhet. Det trevliga är att lägenhetsdebaklet är nu löst och efter lite kompromissande från mitt och Chefens håll så har jag fått en fantastisk lägenhet mot att jag står för el och vattenkostnaderna själv. Jag har dock en hemsk misstanke att snålyixin kommer att tvinga sig själv att sitta frysa häcken av sig på vintern och svettas ihjäl på sommaren i sin lyxiga lägenhet :)

Det mindre trevliga nyheten fick jag efter ett inte alls trevligt samtal med den lokala polisen som insisterade att jag måste ut ur landet den 8:e oktober. Jag håller nämligen på att söka arbetsvisum och eftersom det är Kina, så går varken snabbt eller smidigt. Samtidigt som alla nu kommer att vara lediga i 7 dagar så går mitt visum ut. Lösningen? Tja det verkar som jag måste deporteras och sättas i karantän i Hong Kong tills mitt visum-limbo ordnar sig. Men det kan jag nog leva med...eller?

3 kommentarer:

tant sa...

åk till tokyo! åk till tokyo! =)

Shing Vien sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Shing Vien sa...

Usch! Jag lider med dig. Det måste vara jobbigt... I Hongkong pratar de bara konstigt...