onsdag 7 januari 2009

Jag hade tänkt lägga upp flera nya inlägg idag...

Men nu väljer jag att försöka bota min förkylning. Det som började med halsont i Sverige, utvecklades till jobbig hosta på planet, för att nu i mitt 15 gradiga lägenhet blomma ut för fullt som SARS-liknande sjukdom.

Saker som jag gillar med Sverige: Element
Saker jag ogillar med Kina: Drag from fönster som inte är täta.

Och det är ju trots allt som J säger: Svensken är bara rädd för två saker - drag och ryssen.

Nu måste huvudet sova, den är trött efter att har värmts upp av en mobiltelefon i 2 timmar. Tur att man inte tror på strålning.

Imorgon kommer ytterligare ett inlägg och om ni, kära vänner, har tur kanske internetvindarna är goda och man kanske t.o.m kan få upp en bild.

1 kommentar:

Elina Jonsson sa...

en vän till mig sov med sin dator i sängen för värme. inte bara att rekommendera i guess.

igår var det storm och drog rakt igenom våningen så då sov jag i linne boxershorts långärmad tisha och så ett rejält ylleställ över det. och så klart täcke och dubbla filtar. lite svårt att andas till slut bara haha :)

så glad att du är tillbaka på bloggy..!!

stort krya på dig så länge