söndag 11 januari 2009

Mitt första julkort!


2008 var ett år fullt av "mitt/min första" någonting. Det är visserligen inte så konstigt med tanke på 2008 innehöll ett första riktiga jobb, en oförglömlig resa genom USA, vi i tjejligan fyllde 25 och det faktum att jag flyttade till ett annat land.

Men första dagen på jobbet 2009 innehöll årets första "min första". Jag har nämligen fått mina första professionella julkort adresserat till enbart mig. Ett av julkorten var extra roligt, det kommer nämligen från den kinesiska staten och skickas ut till alla utländska arbetare i Kina! Det är som om den svenska arbetsförmedligen skulle skicka julgratualationer till alla polska byggarbetare.

Best wishes for Merry Christmas and a Happy New Year
// Foreigner's Employment Service Office of Jiangsu Province Labor and Employment Administration Center

2 kommentarer:

Gustaf sa...

heja staten!

Unknown sa...

Och Nathalie som bara skrattade åt mig när jag tyckte att det var dåligt att Arbetsförmedlingen inte bjöd på kaffe!

Man får helt enkelt flytta till Kina för att bli trevligt bemött av myndigheterna.