söndag 27 september 2009

Söndagsgöra

Idag är det officiell vardag i Kina. Det vill säga staten har bytt en söndag till en vardag så att nästa vecka kan man få vara ledig längre tid i sträck. I och med 60 års jubileet av kommunistiska Kina så är man officiellt ledig 8 dagar. Under dessa åtta dagar så förväntar sig staten att ca 200 miljoner resor görs - inrikes.

Jag gör det uthärdiga och lämnar landet. Jag utför i sin farmors systers ögon den ultimata förräderiet och åker till Taiwan.

Så idag jobbade jag 12 timmar. Förra söndagen var jag på familjemiddag. Ungefär lika jobbigt.

2 kommentarer:

Elina Jonsson sa...

är det här din familjemiddag..?! isf förstår jag varför kineserna arbetar så hårt.. haha ;)

Unknown sa...

God! Jag trodde typ vi cirkulerade mellan två familjer när vi var och hälsade på men nu förstår jag att det bara var min okunskap (den som gör att jag tror att var och varannan kines med samma längd på håret är du och ropar Yixin allt vad jag kan över torgen) Jävlar vad många det är!