lördag 8 januari 2011

2011 - Ett löfte

Så detta är alltså 2011. So far so good, allt är sig likt. Det är fortfarande kaos på jobbet, det är fortfarande gött att komma "hem" till Kina och och vår nya Ayi är fortfarande en besvikelse jämfört med den gamla. Inget nytt under solen alltså.

Däremot har har jag ett officiellt nyårslöfte, ett första på flera år! Jag lovar att jag ska updatera den här bloggen bättre! Och då menar jag inte att jag ska skriva en gång mer månad, utan vi snackar, minst en gång om dagen.

Jag har under min semester i Sverige och med tillgång till fritt internet surfat på ett antal populära bloggar i Sverige. Analysen är att vara populär innebär bland annat man ska vara en blond smal brud från en liten skitort i mellersta Götaland (tänk er området John Polman brukade peka på bakom sig - dvs mer eller mindre lite överallt i Sverige förutom sthlm, Gbg eller Skåne), som förmodligen bränner ett bättre kreditbegränsing per månad på kläder från Acne (om man är modebloggare) eller ngn butik inne i Sturegallerian (om man är livsstilsbloggare). Andra gemensamma egenskaper är att man ska bo i Stockholm, supa i innerstan och visa vad man äter/inte äter. Men det mina vänner har ni säker redan hört.

Så jag ville också bara poppis bland er, så här kommer en bild på vad jag gör just nu - lördagskväll klockan 18:00.

Vad tror ni? Blir jag den nya Kissie eller Blondinbella?

4 kommentarer:

Johan W sa...

Som det heter på nusvenska, yey!

Elina Jonsson sa...

du anar inte hur lycklig jag blev över det här inlägget. lite yixinikina varje dag är precis vad jag längtar efter. samtidigt noterar jag med sorg i hjärtat att det redan har gått tre dagar utan uppdatering...

om du vill ha bloggtips så får du höra av dig. kanske mobilbloggande eller fotobloggande är lättare att uppdatera..?

och snälla snälla snälla byt namn från "i stort sett menlös" till yixin i kina. would make wonders..!!

haha krävande eller hur :)

Anonym sa...

heja heja heja!

håller med elina!

Elina Jonsson sa...

hahaha TACK gustaf..!!