fredag 14 januari 2011

Jag HATAR svenskar!

Jag bara fattar inte hur det kan komma sig att vartenda gång man får en reklamation eller dåliga nyheter eller en VÄLDIGT brådskande orderförändring att det måste komma på fredagar klockan 17:45 precis när ALLA har lämnat kontoret för veckan - förutom vi utlänningar då. Så får man vara skitstövlen som kallar tillbaka folk till kontoret eller avbryter middagar/dejter/badmintonmatcher osv osv.

Men varför är timingen så bra? Nu har jag inte Foliehatten på mig, utan det är verkligen så efter 3 år här att varje gång något dåligt händer så får man alltid besked fredag klockan 17:45. Jag och chefen brukar sitta och bita oss på naglarna varje vecka denna tid. Jaha, då rök den här lördagen. Suck.

2 kommentarer:

Elin sa...

Inte ok...Var bättre när du inte uppdaterade bloggen!

Elina Jonsson sa...

jag tror jag håller med - fast av helt andra skäl. svenskar är bra märkliga. tror att jag har fått medelklassallergi. kliar och kliar. blir inte av med den/dem.