torsdag 23 oktober 2008

Tatadada...!

Okej okej, jag har varit VÄLDIGT seg med att lägga upp inlägg den senaste tiden, får man komma med en gammal klyshig ursäkt som att man har jobbat för mkt och sovit för lite? Sen kan man ju ifrågasätta omröstningens validitet då fem personer hade deltagit och grafen visade 6 röster. - Jens, man får bara rösta EN gång!

Vinnaren i den feta omröstningen blev naturligtvis det smaklösaste jag har sett på länge - det var väntat och säger en hel del om mina kära vänner. Nä bry er inte om hur jag lever och mår, utan bara berätta om smaklösheter!

Jaja, sedan jag lade ut omröstningen har jag insett jag har sett en hel del till smaklöst, men inget som kanske som lever upp till era högt ställda förväntningar! Så som ursäkt för att jag dröjde så länge så får ni fem stycken smaklösheter istället för en. Ni kan väl lämna en kommentar och berätta för mig vilket jag borde tycka är värst av dessa. Jag känner att jag har varit tillräckligt länge i Kina för att känna att min måttsticka för smaklöshet har blivit allt mer liberal.

Smaklöshet nr 1: JAG!

Man vet att vinet suger när den säljs med Sprite på köpet.

Frågan är bara om denna flaska suger mer än flaskan lite längre bort i hyllan som såldes med tillhörande apelsin juice eller den som såldes med Coca Cola?

Fråga nummer 2 jag ställde mig själv var om den verkligen skulle vara så mkt sämre än övrigt vin från Kina? Flaskan och spriten/apelsinjuicen låg mellan prisklassen och ärligt talat så var denna flaska iallafall en carbernet till skillnad från många andra flaskor som bara gick under namnet "dry red vine".

Fast jag måste erkänna att efter en lång stunds funderande så tyckte jag att juice/sprite/cola i samma förpackning som vin, inte var en så dumt koncept- först dricker man vin på kvällen och sen har man bakisdrickat färdigt för nästa dag! Fast det är väl lite för mkt alkis-tendenser när man tycker att vin och apelsinjuice är en smart idé, eller är det bara smaklöst?

Smaklöshet nr 2: Min nya svåger

Min kära kusin gifte sig för några veckor sedan och hon har väl aldrig varit känd som den mest smakfulla i familjen. Dock så har hon det inte så lätt, hon är ju trots allt från landet. Därför var jag inte det minsta förvånad när hennes bröllopsklänning såg ut som en bastard av kinesisk Versaille-romantik och Kulla-gulla. Men hennes nya man tar ändå priset. Vem fan gifter sig i beiga chinos, ful randig skjorta i knallrosa och sen kombinerar detta med en blodröd slips i blommigt mönster och ärligt tycker att han ser rätt bra ut?

Sen hittade jag de här på deras säng i den nya lägenheten - jag har drömt mardrömmar om onda dockor sen dess.


Smaklöshet nr 3: Jesus som fitt-tatuering

Jag vet inte vad som är mest smaklöst: att man har tatuerat in jesus på sitt kön så hans hår smälter in i pubeshåret, eller att bilden av detta sitter utanför tjejtoan, eller att någon har satt ett cigg-brännmärke där....


Smaklöshet nr 4: The ultimate combo

Killen på bilden heter IGOR och sjunger i ett oompa bompa-band. Ja, han är tysk. Ja, han bär lägerbyxor. Ja, det är en midjeväska ni skymtar på hans vänstra höft. Och ja, det är en medelålders man med tatuering som står på ett bord och sjunger Anton aus Tyrol (eller hur det nu stavas) i Kina.

Smaklöshet nr 5: Nej, han har inte slippt öl över sig. It's all natural

Man sparar ju det bästa till sist.......eller? Jag tror att detta är allt man behöver veta om medelårskris.

9 kommentarer:

Elina Jonsson sa...

oh my god. haha och jag som tycker geneve är smaklöst. taking back :)

röstar fö på tysken. midjeväska långt hår - anar jag ett hårband..? - tatoo karaoke läderbrallor. lätt.

SweJens sa...

Bästa listan! Stackars kusin...

Jag röstade bara en gång. Måste ha något med den berömda censuren att göra.

yix sa...

Tips är att klicka på bilderna och se dem i förstoring. Dockorna t.ex får en helt ny dimension....

Jens sa...

Vänta lite nu här! Vem 'swejens' är det har jag ingen aning om. Antingen så 1) känner du flera Jens eller så 2) är det någon som fejkar min identitet!

...om jag röstade två gånger kan debatteras. Jag tryckte bara på submitknappen _en gång_ men valde två alternativ! Vill du inte att man ska kunna välja flera alternativ så bör du inte ge flera alternativ!

Jag har skrattat gott och väl till dina bilder! Favoriterna var Fitt-Jesus och Vin-Sprite:en (eller får man bara välja en favorit?).

/Riktiga Jens

Jens sa...

PS. Var det 'Piss & Konjak AB' som producerat vinet och läsken eller?

tant sa...

jag har drömt mardrömmar om dockorna. och kläderna. och svettiga män. wäääää

Unknown sa...

nej du yixin, du har fått om bakfoten. Det är HETT att sälja vin med sprite/fanta/cola. Då slipper du inse när du väl sitter där på förfesten att vinet är odrickbart och ja nu får du a)vara en snyltare b)vara nykter c)dricka vinet och bli full (och det är bara ok om man är 14) Skulle vinet vara gott kan någon annan blanda vodka med spriten och vips så är de nu skyldiga dig en drink ;)
och det är hett med läderbyxor. coh magväska. om de inte sitter på en tysk. tyvärr är det de enda två bilderna jag kan se så jag kan inte kommentera det andra... ooooo jo just det. Svågern. Jisses! Mein Gott! Varför rymde hon inte? Har familjen ingenting att säga till om i Kina? Jisses!

Unknown sa...

Den som väntar på något gott... får ett blogginlägg om smaklöshet. Kul var det i alla fall.

P.s

Ordet jag ska verifiera min mänsklighet med är "bedsm". Sängsmisk från pojkvännen således.

Unknown sa...

ok! nu kunde jag se alla bilderna. Kan du snälla förvarna om du kommer lägga ut fler bilder på dockor/fåglar/döda saker/clowner etc? Mycket obehagligt! MYCKET!
puss