onsdag 5 november 2008

Dagens outfit

Idag har jag legat däckad i min säng och haft superont i magen. Till slut tvingade min Ayi mig att gå till läkaren och nu har det visat sig att jag lider var en infektion i mina tarmar och går nu på några lämpliga piller. Men läkaren tyckte att det var onödigt att ha ont så sagt och gjort fick man ligga på mage och få en spruta på rumpan. Jag menar hur många år sedan var det NÅGON fick en spruta på rumpan!? Snacka om att jag kände mig som en naughty girl eller ngt perverst.

På tal om sjukhus, så var jag faktiskt på samma ställe för några veckor sedan för att genomgå en obligatorisk hälsoundersökning för alla "aliens".


Då får man en lite checklista över de större medicinska vetenskaperna så som cardiologi, gynekolgi och gastropi, sen får man gå "hinderbanan" genom hela sjukhuset och bli undersökt på alla sätt och viss. Om man är frisk inom just den kroppsdelen får man ett litet kryss och en kort noteringen och så gick man vidare till nästa rum. Vilket maskineri, på under en timme blev jag x-rayad, ekg:ad, ultraljudad och tryckt och klämd på alla ställen.

Jag gillar att "stationerna" inte hymlar med det som faktiskt pågår där. Tänk att komma på ett svensk sjukhus och bli ombedd att gå till "Blood drawing III" och sticka armen genom att en lucka, eller gå till toan för att lämna provet i valfri fack.


Mitt sjukhus ligger alltså i samma byggnad men eftersom jag nuförtiden är rik västerlänning så går jag självklart på en privatklinik med sjuksköterskor i rosa eller babyblå uniformer med en liten hätta på huvudet och sjuka frottéliknande mattor på korridorerna och alla läkarna är antingen utlänningar eller utbildade i USA.


Inga kommentarer: