tisdag 10 februari 2009

Tålamod


Faktum att du läser den här inlägget innebär måste innebära att du antingen har ett moder Teresa-aktigt tålamod eller en RSS-läsare.

För en kort recap i kronologisk ordning (så att den här inlägget inte ska börja likna LOST - evigt lång)
  1. Älskling har "flyttat" sina studieböcker hit till Wuxi.
  2. Flyttat ut ur lägenheten i Lund - därmed är jag inte längre en lundabo.
  3. Åkt till Filippinerna - rekommenderas! Se bild ovan - vad mer kan man begära än sol, strand turkost vatten och koraller?
  4. Ätit sjukt mycket mango och mango-baserade saker.
  5. Sett massor av fina fiskar - dock var ingen av dem supergoda att äta.
  6. Blivit snyggt solbränd, håller därför på att fjälla av mig allt som en spetälsk.
  7. Blivit utsparkad från min internetbank.
  8. Skaffat ett kinesiskt kreditkort (kausalitet med punkt nr 7?)
  9. Insett att Wuxi är ett Rövhål full av kinesiska och utländska svennar.
  10. Accepterat att Wuxi är ett rövhål full av kinesiska och utländska svennar.
  11. Visat Calle den heliga triangeln till att överleva Kina som Expat: 1. Carrefour 2. Dumplingshaket 3. Dvd-affären. Det är väldigt sällan som man behöver söka sig utanför den här triangeln. Kanske Starbucks om man känner sig rik eller långt ifrån hemmet.
  12. Sett en säsong av Big Bang Theory - rekommederas de av mina vänner som studerat teknisk fysik.

3 kommentarer:

SweJens sa...

Det är en kombo av tålamod och Moder-Teresa.

Unknown sa...

jag har inget tålamod! (surprise) och jag är ingen prenumerant (kanske skulle bli dock) Däremot är jag jävlig glömsk och kommer på ungefär en gång i veckan att du har en blogg. Men du kan tro att jag har blivit mäkta förbannad när jag inser att jag är inne på din blogg oftare än vad du är! Och var är bilderna fårn filippinerna? ;)
Det var jättekul att prata med er! Hoppas ni har det underbart! Glöm inte visa calle ett ställe man kan få massage på också, det är viktigt. Och billigt.
Pussar på dig!!! Love you darling! (hur blir man sån där jäklans prenumerant???)

Elina Jonsson sa...

hahaha inser nu exakt hur mycket jag saknar miriam :) "Däremot är jag jävlig glömsk och kommer på ungefär en gång i veckan att du har en blogg." haha stor humor.

själv är jag lätt en moder teresa och väntar troget på din blogg varje dag. härligt att du droppat några rader men jag vill läsa MER om eländet - och gärna SE det också...!! så ut ur triangeln nu puman and kick some wuxi ass..!! PUSS OCH KRAM