onsdag 26 november 2008

ja, en blogg verkar inte skriva sig självt...

Så.
Jag har en företag som som köper mina tågbiljetter till Shanghai och sen kommer och leverar dem till mig dagen efter.
Jag har en Ayi som städar, stryker, diskar, handlar mat till mig på onsdagar OCH springer och betalar mina gasräkningar.
Jag har en kemtvätt som kommer och hämtar mina plagg (om de är fler än 3 per gång) och sen kommer en kille och lämnar tillbaka dem till mig. Jag vet faktiskt inte ens var min kemtvätt ligger - det är å andra sidan inte helt positivt eller?
Så var kan jag hitta en som updaterar min blogg åt mig? En spökskrivare för en blogg?

Eftersom C har varit här i 2 veckor och all tid som inte har spenderats på jobbet har ägnats åt honom. Jag menar verkligen mammat honom - oroat mig för hurvida hans mage klarar den kinesiska bakterikulturen, om han sover tillräckligt, eller för mycket, om han har störts av renoveringen hos grannen, om han pluggar ordentligt, om han har kul osv osv.... puh dessa veckor kommer iallafall ställa om min biologiska klocka flera år bakåt.

Därför bjuder jag nu på en liten fin anekdot från lunchrasten idag:

Sourcingingejör 1: Titta, det har öppnat en ny fabrik bredvid oss! De har t.o.m flaggor som vi!
Sourcingingejör 2: Ja, vilket land är företaget i från - är det den amerikanska flaggan?
Sourcingingejör 1: Nä, såklart inte! Det är ju den engelska flaggan ser du väl.
Yixin: Nope, ni har fel båda två - det är den norska flaggan!
Produktionschef: Norge - det är en av välfärdsstaterna uppe i Skandinavien (Heter på kinesiska egenltigen norra Europa ) eller hur?
Sourcingingejör 2: Ja, det är det ju! Men vilka är de andra länder man brukar prata om nu?
Sourcingingejör 1: Det är Norge, Schewiz och vad heter nu det tredje landet?
Yixin: Skojar du med dig? Vet du vilket land företaget du jobbar på kommer ifrån? Sverige!
Sourcingingejör 1: Men vaddå, Sverige kan inte tillhöra Skandinavien, det ligger ju i Östeuropa.

1 kommentar:

Elina Jonsson sa...

hahahahahahahaha stor humor. önskar hädanefter fler dialoger på bloggy...!