lördag 18 april 2009

Pinsamma samtalsämnen

Om man sedan går på grillmiddag i ett gated expat- community med ett belgiskt par, ett holländskt par, ett tyskt-taiwanesiskt par och min chef och hans sambo - ja då är det knappast smart att prata om droger, horor, pedofiler, nazister och Kinas drömmar om att bomba Taiwan. Därmed står jag utan samtalsämnen att tillföra till en allmändiskussion.

Övriga saker som händer på grillning med rosé med 8 småbarnsföräldrar:
  • Skrämd till livet av 3 maskbeklädda ungar som lekte terrorister
  • 10 flaskor vin, en back öl och en flaska av rom från Filippinerna och en halv flaska Skånes.
  • Dansa Limbo
  • 2st baby watcher walkie talkies, 3 sovande ungar på andra våningen
  • Allsång till Kristina från Duvemåla
  • 8 packet cigaretter
  • Yoga
  • Skånes med tillhörande snapsvisor på svenska och andra Europeiska språk
  • Utedisco
  • Klagomål från grannar med porrbelysning
  • Övernattning på golvet i xbox-rummet, medans föräldrarna fortsatte supa därute på terrassen.

Jag är för f-n 10 år yngre än dessa människor men jag pallade inte med! Idag har jag legat i sängen halva dagen och mått dåligt. Min chef och hans sambo åkte in till Shanghai för att festa med några andra vänner.

Inga kommentarer: