onsdag 13 maj 2009

Förvirrad

Man kan undra varför nedanstående 2 inläggen är på engelska, och sanningen är enkel och brutal. Jag var förvirrad. Mandarin på dagen, engelska på kvällen, Shanghai dialekt på helgen och svenska så där insprängt här och där. Jag är totalt obegåvad i språk - hade jag varit född i USA så hade jag knappt kunnat engelska. Så att hålla isär språken och ständigt lära sig nya, som den här pinglan, det är helt enkelt inte för mig.

Så hädan efter så kommer ni att få fortsätta att avnjuta bloggen på mitt minst dåliga språk - svenska.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Yixin jag älskar dig och din språkförvirring! Att du dessutom lyckas avsluta inlägget med en klassisk Fredrik Lindström kommentar är dessutom klockrent. Min dag är räddad!
Puss snäckan

Elina Jonsson sa...

ohoj vilken credd och jag som läser dig för språkinspiration :) mein gosh. inte heller helt tokigt kunna både mandarin och shanghai... you pretty much slår mig på tassarna där..!

Elina Jonsson sa...

btw kanske en liten posting på mandarin ändå..?