tisdag 19 maj 2009

Insikt

Skillnaden mellan att vara student och att vara vuxen med ett jobb är att man umgås mycket mer med Idioter. Här finns inget val, man kan inte välja sin lab partner, man kan inte skita i att hänga med de nördiga kursarna. Man kan inte göra så mycket när folk runt omkring dig är idioter.

För det är bara att inse att idioter finns det gott om, visst inte alla kan klassas som idioter, vissa mer imbecilla än andra, men ändå. Jag vill minnas att de flesta jag umgicks med i Lund var intelligenta på ett någotvis, inte kanske alltid trevliga eller smarta, men en viss lägsta nivå fanns där om man nu få vara lite krass. Men det finns ingen universitetskurs i världen som kan förbereda en för medelmåttigheten ute i verkligheten.

Dagligen är jag del av konservationer om möjligheten att borra hål genom jordklotet till andra sidan, tjocksteffon som ska fixa in en på ställen som är gratis, folk som tror på saker för att det står om det på internet, folk som aldrig har hört talas om belgiska pedofiler, folk som inte pallar att rösta för att man inte längre bor i EU, folk som tror att deadlines bara är ett ett adjektiv osv osv listan är bra lång.

Vad vill jag komma med detta? Jag ber om ursäkt jag har kallat folk för idioter så lättvindigt under min studietid, jag tar tillbaka allt (förutom en person, hon är kvar på listan).

3 kommentarer:

Jens sa...

Får vi listan i nästa blogpost?

Elina Jonsson sa...

hahaha you made my day

Patrice sa...

Likes this. Insiktsfullt. Hoppas att du ändå har det bra Y! Kram