fredag 2 december 2011

Lucka 2

Jupp, det här med blogginlägg är väl som att börja träna, det är jobbigast i början. Calle säger att jag stavar för mycket fel och att jag inte har läst igenom det jag skriver. Väl jag skriver detta på ett jävla pendeltåg med skräniga kineser och ingen spellcheck. Va nöjd över att det inte är fullt av särskrivningar. Stör du dig på svengelska ord? Well skicka över lite svenska böcker eller magazine. Jag spenderar mina arbetsdagar att prata med folk som har svårt att förstå ord med mer än 2 stavelser. Bland annat ordet stavelse.

Så, dagens rant skulle handlat om idioter man jobbar med. Ja, jag vet jag måste byta jobb etc etc. Men det är trots allt fredag, jag håller i en stark gin och tonic och det är allmänt att man inte ska tala illa om folk när man småberusad. Så det får bli en annan dag. Plus att jag håller på med shoppingterapi på Taobao just nu och därmed kommer att ha en obekväm diskussion med Calleballe om faran med taobao när han har vaknat efter den episka fyllan han håller på att tillskansa sig på min chefs svensexa, as we speak.

Istället så pratar vi om feminism. Alltså vi kommer att ha massor av talks om feminism i den här bloggen de kommande dagarna, men just nu är jag lite småpackad och om ni börjar att argumentera med mig, så kommer det att bli fula ord och hotande knytnävar. Historien börjar med att Jag och Calle lyssnar på Sommar på P3, as you do en ledig sommarmorgon. Det var fint väder, vi dricker te, äter mackor och läser tidningar. Livet är fullt av goda stunder yaddi yaddi. Vi lyssnar på Underbara Clara som presenteras som feminist i 50-tals tappning och jag bara WTF, det är ju en klockren beskrivning på Cissi liksom: Gött att kvinnor har fått rösträtt , kan vi återgå till att vara sexualobjekt och ordna fina middagar? Vid närmare tanke, hon är som en äldre version av Anna Anka. Cissi alltså, inte Underbara Clara.

Vilket fall, denna underbara Clara gör sitt argument, välartikulerat och genomtänkt och ärligt talat, ganska bra sommarprogram för att vara så ung och inte mycket att komma med. Men någongång under programmet så anmärker Calle att det är något som liksom inte riktigt stämmer med den där kvinnan, det liksom citat: "luktar kristet blod". Jag tyckte naturligsvis att kommentaren var fantastiskt kul, tills hon outade sig som nyfrälst pingstvän eller vad det nu var. Herregud. Man ska ju stå på axlarna på giganter, så i och med att det är fredag, så låter jag den fruktansvärt roliga Sonja ge en hysteriskt rolig replik till det hela och den här jävla SD-trenden av att gå tillbaka till bättre tider förr:

Ärligt, de här bruden är så jävla rolig. Missa för faan inte hennes blog.

Ut i dimman.

1 kommentar:

Anna sa...

Vännen, underbart att du bloggar igen! Fantastiskt att få lite nya influenser och din pk-fria ilska sätter perspektiv på saker och ting. Saknar dig hela tiden!!